Bułeczki z czarnuszką, pasztet warzywny i inne smakołyki


Obiecałam Wam kilka przepisów które ostatnio testowałam w kuchni więc dodaję

Główną inspiracją były książki kucharskie które mam, np Kipi Kasza, czy Lawendowy dom, a także chęć poeksperymentowania z czymś trochę innym. Dlatego powstały gołąbki z kaszą gryczaną, pasztet warzywny głównie na bazie czerwonej soczewicy i bułeczki kukurydziano orkiszowe z czarnuszką i sezamem.

Gołąbki robiłam na bazie przepisu z Kipi kasza, nie były w wersji vege bo moje dzieci zdecydowanie wolą z mięsem. Ale mięso mielone na miejscu przy mnie w sklepie eko z mięsa z szynki 🙂

Sos robiłam sama z pomidorów malinowych, cebulki, czosnku z ziołami i śmietaną.

OStatecznie moje dzieci stwierdziły że kapusta blleee więc obrałam im gołąbki i jadły sam farsz z sosem i do tego ziemniaczki. A kapustę zjadłam ja 😉

IMG_7819_do postu_small IMG_7818_do postu_small IMG_7817_do postu_small IMG_7822_do postu_small

Polecam też ugotowanie na zapas bulionu warzywnego- warzywa marchew, por, seler, pietruszka, cebula wraz z łupiną, ziele angielskie, liść laurowy, pieprz w ziarnach, łyżeczka sosu sojowego i sól morska i gotujemy ok 3-4 h na wolnym ogniu. Potem zamrozić w woreczkach lub pudełkach. I do wszelkich zup, sosów jak znalazł

IMG_7812_do postu_small IMG_7814_do postu new_small IMG_7815_do postu_small IMG_7843_do postu_small

Co jeszcze robiłam bułeczki z czarnuszką i sezamem. Bazując na przepisie z książki Lawendowy dom. Przepis tutaj 

Mi bardzo smakują, moje dzieci mówią że trochę twarde, pewnie mogły dłużej wyrosnąć, albo na przyszłosć będę piekła z miską wody.

IMG_7841_do postu_small IMG_7842_small IMG_7846_do postu_small

No i na koniec pasztet warzywny. W smaku trochę orientalny..ZModyfikowałam trochę przepis oryginalny bo dodałam trochę cukinii pokrojonej w kostkę i na koniec wszystko zmiksowałam przed pieczeniem w piekarniku żeby nie było kawałków

IMG_7824_do postu_small IMG_7825_do postu_small IMG_7831_do fb_small IMG_7832_do postu_small IMG_7834_do postu_small IMG_7828_do postu_small IMG_7838_do postu_small IMG_7839_small

To tyle przepisów i smakołyków, ja do pracy ostatnio brałam na 2 śniadanie bułeczki z pasztetem.

Udanych smakołyków jeśli też będziecie je testować

U nas jesień, jesień..czas przeziębień, chłopiec leczy chorą nogę, już jest lepiej ale jeszcze gorzej mu się chodzi.

Poza tym mnóstwo pracy, budzik rano 5.30-5.45 żeby zdążyć dzieci zawieźć do szkoły, przedszkola, do pracy. Wieczorami przygotowywanie się do zajęć, wykładów, czasami jakieś szycie. Zdecydowanie za mało czasu dla siebie..Ale miejmy nadzieję że coś się zmieni z czasem.

Ściskam Was cieplutko!

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

