Naturalne metody na przeziębienie, jesiennie


Przyszła jesień, na razie trudno się przyzwyczaić że słońce za oknem nie oznacza że można lecieć w cienkim sweterku tylko trzeba się ubierać na cebulkę i potem najwyżej w ciągu dnia rozbierać.

No i te zmiany temperatur pewnie oraz trochę stresy ostatnio i przemęczenie skumulowały się i siekło mnie, katar mega, zasmarkanych chusteczek chyba ze 100, teraz schodzenie w dół i kaszel. Więc nic tylko trzeba sięgnąć po metody naturalne bo przecież nie będę faszerować się lekami zwłaszcza przy mojej chorej wątrobie itp.

I co polecamy:-) Bo powiem że rzeczywiście działa i czuję się coraz lepiej.

  1. Miód z imbirem i cytryną, który dodajemy do herbaty, lub pijemy po prostu z ciepłą wodą. Miód podgrzewamy trochę w garnku jeśli jest twardy i zbity, cytrynę sparzamy wrzątkiem i kroimy skórkę (obkrawamy), imbir obieramy ucieramy na tarce. Wszystko razem mieszkamy najlepiej w słoiku, zamykamy i mamy domowy specyfik.
  2. Herbata z majeranku z miodem – majeranek najlepiej taki z babcinej działki albo sprawdzonego źródła wkładamy do sitka jak do parzenia herbaty ja wzięłam czubatą łyżkę i zaparzamy jak byśmy robili herbatkę. Parzymy kilka minut i dodajemy łyżkę miodu, można też cytryny. Bardzo dobra i podobna lecznicza
  3. Syrop z selera – Duży seler obrać wydrążyć środek, dodać do środka cukier (ja dałam brązowy), odstawić na kilka godzin, aż cukier wejdzie w reakcję i utworzy się płynny syrop, syrop wybieramy łyżeczką i pijemy. Selera odstawiamy żeby znów nam produkował syrop (ja przykryłam folią spożywczą). . Podobnie robi się też syrop z cebuli 🙂 Na kaszel bardzo dobre

Tych różnych specyfików jest jeszcze wiele wiele więcej na przykład na stronie poradnika zdrowie 

IMG_7787_do postu_small IMG_7790_do postu_small IMG_7792_do postu_small IMG_7793_do postu_small IMG_7796_do postu_small IMG_7794_small

a w związku z jesienią tym że jeszcze śniegiem nie zasypało balkonu (mam nadzieję że jak najdłużej tak zostanie, bo śnieg toleruję jak jestem na nartach, ewentualnie jakiś wolny dzień weekendowy żeby z dziećmi skoczyć na sanki) , na balkonie obowiązkowo wrzos, który uwielbiam i w tym roku jest u mnie tylko na balkonie, wcześniej miałam go w domu, ale źle się u mnie czuł.

IMG_7799_small IMG_7803_small

Skoro jesień to koniecznie kasztany my już mamy cały kosz i przy okazji coś będziemy z dziećmi tworzyć, na razie robią za dekorację .

IMG_7806_small IMG_7807_small

Skoro jesień trzeba czapki odkopać, u nas się okazało że chłopiec pogubił, za małe są itp. Więc rozpoczęłam szycie na razie powstały dwie, ale w planach kolejne nie tylko już dla moich dzieci, ale i na zamówienia dla innych 🙂

20151001_173004_small 20151001_173010_small 20151001_173050_small

Skoro jesień i chandra czasami nachodzi albo gorszy dzień koniecznie trzeba sobie znaleźć miłe zajęcie. Można robić w domu własne zabiegi kosmetyczne, mezoterapią, jonoterapię itp ja swój osobisty przyrząd mam i działam od czasu do czasu. Wykorzystuję go również żeby dzieciom wybielać ślady które im zostały po półpaścu czy blizny.

Można też znaleźć sobie fajne hobby, zajęcie. Mnie dopadło dzierganie, co prawda teraz czasu brak bo uczelnia się zaczęła, mam dużo zajęć ze studentami, i jeszcze mnóstwo zleceń, tłumaczeń itp i doba za krótka na wszystko. Ale zasada jest taka im się ma więcej na głowie, tym logistycznie lepiej się wszystko ogarnie. A jeszcze jak mąż cały tydzień w delegacji to łoooo ile można zrobić każdego dnia 🙂

20151001_180943_do postu_small 20151001_181002_do postu_small 12043032_727790070699158_4812928027725066908_n 12046963_727790377365794_1483427612342640061_n 12049327_729884187156413_936350018944666933_n IMG_7804_small

U mnie w planach dwa kolejne koszyczki/pojemniki i duży dywan na który zamówiłam worek wielki szarego sznurka 🙂

No i oczywiście w te jesienne dni koniecznie trzeba gotować, pichcić smakołyki. Ja inspiruję się różnymi książkami, blogami. Jutro ponieważ dzień luźniejszy w planach pasztet warzywny, domowe frytki i gołąbki z kaszą i bułeczki własnej roboty z czarnuszką, przepisy pokażę Wam przy okazji na blogu.

IMG_7808_small

Ściskam! i dziękuję że wpadacie czasami 🙂 i znak w postaci komentarza zostawiacie ❤

4 thoughts on “Naturalne metody na przeziębienie, jesiennie

    • 🙂 bułeczki będziemy piec w niedzielę mam wolniejszy dzień. Przepis postaram się dodać w poniedziałek. A koszyczki powiem Ci łatwo sie robi, ja ostatni raz miałam szydełko w rękach w podstawówce gdy babcia mnie nauczyła i dziergałam serwetki i takie tam. teraz sobie przypomniałam i jestem zachwycona że można samemu sobie zrobić tyle fajnych rzeczy. Kiedyś to jeszcze bym chciała na drutach robić, jakieś swetry , czapki itp ale to pewnie na emeryturze 🙂

      Lubię to

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

