Jak to jest spędzać czas z tymi moimi małymi..kochanymi


Są dni że marzę o chwili ciszy i spokoju, ale tak potem gdy ich nie ma, trochę dłużej, strasznie mi ich brak

A jeszcze dziś serce mi zamarło, bo tata pojechał z dziewczynką do fryzjera i wrócił przerażony, że prawie mieli wypadek bo ktoś nagle zahamował i gdyby nie łut szczęścia nie wiadomo co by było. I tak sobie pomyślałam, co by było gdyby im coś się stało i oblał mnie zimny pot i wycałowałam i wyściskałam..i długo długo wieczorem siedziałam czytając jej i chłopcu baśnie i inne książeczki i buziaki i uściski wiele razy dawałam, aż mówiła ej mama dosyć, już dosyć

Teraz więcej czasu spędzam z dziećmi, bo wolne mam i nie trzeba nigdzie się śpieszyć, gonić, przedszkole jeszcze zamknięte, szkoła też, i wcale mnie to jakoś strasznie nie martwi, może to że zlecenia czekają i zaległości mam bo nie chce mi się nic robić wieczorami po dniach pełnych wrażeń

Chłopiec był na obozie i po jego powrocie na dworcu myślałam, że rzuci mi się na szyję, że będzie zachwycony, a on przydreptał ze smutną minką i potem powiedział „mama szkoda że ten obóz już się skończył”, ale potem na uszko powiedział tęskniłem, kocham Cię bardzo, przytul mnie z całych sił.  Więc jak się miałam gniewać, skoro mu się obóz podobał. A swoim zachowaniem i opowieściami jeszcze mnie zmobilizował żeby robić, jeździć,wymyślać ciekawe zajęcia dla moich dzieci.

Kolejne dni spędzaliśmy przede wszystkim nad jeziorem, placach zabaw, ale  także piekąc placek ze śliwkami, sprzątając w domu,w bibliotece, u babci obcinając krzaki i grabiąc trawę, naleśniki jedząc z serkiem waniliowym i dżemem, zupę pomidorową z malinówek soczystych robiąc..A czasami lodami się objadając ponad normę, oj tam oj tam..czy kanapki z nutellą czego mama nigdy nie pozwalała, a teraz stwierdziła no skoro są wakacje niech będzie szaleństwo:-)

20150818_125634_do postu_small 20150818_125640_do postu_small 20150819_131409_do postu_small Dla dzieci rożne post_21 sierpień 20151_do postu_small Dla dzieci rożne post_21 sierpień 2015_do postu_small 20150818_155149_do postu_small

Kolaże1_do postu_small IMG_7198_do postu_small Deli Park_sierpień 20152_do postu_small Deli Park_sierpień 20151_do postu_small Deli Park_sierpień 2015_do postu_small

IMG_7358_do postu new IMG_7373_do postu new

 

Deli Park_sierpień 20153_NEW_SMALL

A gdzie byliśmy nad jeziorem w Stęszewie koło Poznania kameralnie, czysto, bardzo fajnie, Jutro znów tam jedziemy tym razem z tatą.

I w Deliparku niedaleko Poznania. Dzieci zachwycone, spędziliśmy tam 5 godzin. Trochę droga wyprawa bo 100 zł wejście i inne przyjemności, ale w sumie od czasu do czasu czemu nie skoro dla dzieci to była frajda mega, plac zabaw, zwierzątka, kolejka, koniki, eko park i chodzenie po lesie po podestach i tunelach,pyszne lody, sorbet lodowy itp..

Poza spędzaniem czasu na dworze dużo czytamy. Mój chłopiec jest w szkole gdzie pan od zawsze czytał, opowiadał im baśnie i nas do tego zachęcał. I coś w tym jest świat baśni nie zawsze piękny i kolorowy jednak wymyślony wiele lat temu jest pewnego rodzaju poznawaniem historii, języka z dawnych lat, uczy wyobraźni no i przede wszystkim skupienia.

W świecie baśni wiele się dzieje. Baśń musi przynosić pociechę, nieodzowne jest szczęśliwe zakończenie. Bettelheim pisze o tym następująco: „Baśnie dają do zrozumienia, że pomyślne, pełne satysfakcji życie dostępne jest każdemu, mimo życiowych przeciwności – lecz jedynie wówczas, gdy nie ucieka się przed pełnymi niebezpieczeństw życiowymi zmaganiami”. Czyż to nie jest cenny przekaz dla dziecka, które wyrusza w swoją podróż przez życie?

Baśnie i bajki wyrosłe z fantazji człowieka, z tęsknoty za pięknem, dobrem i sprawiedliwością.

Baśnie i inne opowieści pokazują dzieciom rzeczywistość i jednocześnie w naturalny sposób je w nią wprowadzają. Pokazują świat, w którym jest radość i smutek, piękno i brzydota.

Baśnie uczą wartości, porządkują porządkują świat dziecka, a nawet mogą spełniać rolę terapeutyczną

Ale pamiętajcie o tym, że jeżeli dziecko boi się jakiejś baśni to jej nie czytajcie

Baśnie to ważna część naszej kultury i nie można jej lekceważyć. One są dużo, dużo starsze i mądrzejsze niż my.:-)

A ta nasza z biblioteki ma jeszcze cudowne ilustracje.

20150821_083736_do postu_small Dla dzieci rożne post_21 sierpień 20153_do postu_small IMG_7410_do postu_small IMG_7409_do postu_small IMG_7411_do postu_small IMG_7412_do postu_small

IMG_7406_do postu new2

IMG_7403_do postu_small

Drugą książeczkę którą czytamy to ZIUZIA i COŚ NIEZWYKŁEGO, śmieszna, zabawna, zaskakująca i spodobała się zarówno mi jak i dzieciom

IMG_7422_do postu_small IMG_7413_do postu_small IMG_7419_do postu_small IMG_7416_do postu_small IMG_7420_do postu_small IMG_7414_do postu_small

20150813_175543_do postu_small

Mamy jeszcze wiele innych książek do których zaglądamy, a może z czasem więcej baśni sama będę wymyślać dzieciom, czytając baśnie i inne książki można potem malować do nich ilustracje, wymyślać zabawy, opowiadać ich treść własnymi słowami i nawet starać się jeść to co w baśniach:-)

W najbliższym czasie będziemy zmieniać jeszcze pokój dziewczynki..na razie myślę, co i jak zrobić wielkich zmian nie będzie bo już jest ślicznie 😉 ale coś pozmieniam…

Dziękujemy że do nas wpadacie, ściskamy i za każdy pozostawiony przez Was komentarz ❤ pomimo że tak ich mało…

A może  nie wiecie jak je dodać? Trzeba kliknąc na serduszko u góry koło tytułu i dopiero na dole pojawia się okienko do komentarzy 🙂

4 thoughts on “Jak to jest spędzać czas z tymi moimi małymi..kochanymi

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

