Trochę eko na codzień


Nie jestem zakręcona na punkcie eko totalnie żeby wszystko wkoło było jakoś mega.

Ale ostatnio coraz więcej czytam, kupuję przez Internet rzeczy które jednak są przyjazne, zdrowe, eko.

Nie wierzę w zbawczą moc mikstury z glonów morskich czy konieczność prania tylko w orzechach. Ale jednak w pewnych sprawach tam gdzie można wolę zrobić coś żeby było bardziej eko.

Bo zamiast zwykłego dezodorantu w których w większości skład jest z aluminium, a tym samym przez długie stosowanie może powodować raka piersi. Lepiej wybrać taki ze składników naturalny.

Środki czystości w domu też mogą być bardziej eko, zwłaszcza że szare mydło na plamy czy płyn do prania są rewelacyjne, wystarczą dwie nakrętki i piękne pranie. Posiada dodatek zmiękczający twardą wodę.

I płyn do naczyń i wielkie wiadro sody oczyszczonej do czyszczenia wszystkiego.

20150430_172454_do postu_small 20150430_172757_do postu_small 20150430_172122_do postu_small

A w kuchni soczewice, kasze jaglane, fasola mung, amarantus, jagody goi, olej kokosowy, mąka orkiszowa, gryczana, wanilia z lasek wanilii, dużo ziół, ziemniaki eko, ser i mleko z domowego gospodarstwa, wędliny lepsze bez konserwantów dla dzieci najlepiej z Wiejskiego Stołu od Maryniaka (sklep eko niedaleko od nas w Skórzewie), jajka z wolnego wybiegu, soki jabłkowe 100%, dżemy,  przeciery pomidorowe  itp własnej roboty..

20150430_172209_do postu_small

20150430_172727_do postu_small

20150430_173748_do postu_small

20150430_172956_do postu_small

20150428_120004_do postu_small

20150430_172227_do postu_small

20150430_173919_do postu_small

20150430_172240_do postu_small

Nie zawsze jest czas na gotowanie, ostatnio zwłaszcza mało go było. Ale jednak jeśli jest to zupy gotuję, pyzy robię, ciasta piekę. I bardzo lubię. Można mieć tyle ładnych gadżetów w kuchni 🙂 i ściereczki z ładnego materiału sobie uszyć. i pastelowo miętowe talerze, formy do tarty i nawet łyżka do patelni może być piękna.

Czasami niektóre składniki zwłaszcza dzieciom trzeba kamuflować, bo za zielono, jakoś inaczej, nie bleee nie będę jadł.

Mam też faceta w domu, który wciąga chipsy, piję colę itp. i różne inne rzeczy zupki chińskie itp czym mnie doprowadza do białej gorączki. Ale powoli powoli też się zmienia…

Wiem wiem, na pewno wielu z Was się odezwie, my też co z tego. Ja jednak uważam, że szkoda życia żeby zaśmiecać się takim jedzeniem. . Możemy też kupować polskie produkty, lokalnie, ryneczki, małe sklepiki. Do marketów rzadko jeżdżę. Ogólnie nam wszystkim żyło by się lepiej gdybyśmy dbali o czystość, żyli bardziej eko. A czy nie jest przerażające to że w Polsce największy procent ludzi w Europie robi zakupy w hipermarketach.

W wielu krajach ludzie tak żyją bo po prostu jest taki trend i mają jakąś większą świadomość, że warto: kraje skandynawskie, Francja, Niemcy, Szwajcaria..Może u nas też się to trochę zmieni.

Też od czasu do czasu jemy żelki, czekoladę, albo klopsiki z Ikei, bo dzieci to jednak tylko dzieci. Ale też można bardziej czytać składy tego co się kupuje, unikać syropu glukozowo-fruktozowego, aspartamu, tłuszczów trans, E320, E321, glutaminianu sodu. Pomyślmy że jeśli teraz wyrobimy dzieciom dobre nawyki żywienia zostaną im na zawsze. Dlatego do McDonalda jeśli jeżdzimy to ostatnio kupujemy samą zabawkę i np lody

Dziś w planach pieczenie czegoś dobrego bo jutro goście 🙂

20150430_173907_do postu_small

IMG_20150424_185525_do postu_small

20150430_172533_do postu_small

20150430_173947_do postu_small

 

A co do eko skandalem jest to, że zlikwidowali nam pojemniki do segregacji odpadów i teraz wszystkie śmieci, butelki lądują w kuble na śmieci i stawka też jest bez sortowania. Więc jaki sens kampanii i przyzwyczajania że trzeba sortować? A teraz wracamy do stanu sprzed kilkunastu, kilkudziesięciu lat. Nie rozumiem…

A u Was jak eko na codzień?

Jestem bardzo ciekawa 🙂 Może mnie też czymś zainspirujecie..

Super długiego weekendu Wam życzym ! Za każdy Wasz ślad u mnie , słowo, wizytę dziękuję ❤

bd787cbd4fa35500acfb7e860293c3df_do postu

Już jutro MAJ. Uwielbiam ten miesiąc. Moje urodziny, imieniny i w ogóle jakoś tak nastraja optymistycznie zawsze 🙂

 

4 thoughts on “Trochę eko na codzień

  1. Ja też jakoś nie jestem zakręcona na punkcie eko:), ale muszę się przyznać że dopiero jak Jadzia się pojawiła na świcie, to zaczęłam bardziej uważać czym się otaczam, co jemy.
    Ale chyba efekty tego co próbowałam nauczyć córkę, widzę dopiero od niedawna. Dumna jestem z tego, że kiedyś to ja wydzielałam córce słodycze i inne rzeczy,a teraz jak ona sama ma w swoim pokoju słodycze, czy to gumy, draże, itd( bo od czasu do czasu lubi sobie takie coś zjeść), ale sama sobie wyznacza ile tego je, jestem spokojna, bo wiem, że tego nie zje wszystkiego na raz. Nie jestem zwolennikiem jedzenia słodyczy tylko w weekend. Sama w sklepie wybiera tylko czekoladę gorzką, soczki a nie napoje. Chciaż tłumaczę jej, że jak zje raz na jakiś czas to nic się nie stanie. Tłumaczę jej że nie zawsze kolorowe opakowania to znaczy smaczne. Bardzo mniecieszy fakt, że dokonuje wyborów, a nie zjada wszystko. Tak samo też jest z zabawkami, wie, że nie zawsze trzeba kupować gotowe ze sklepu, można coś zrobić samemu. Ostatnio też zbierałysmy mlecze i robiłyśmy syrop, nawet w przedszkolu się wykłócała z koleżanką, że można robić syrop z kwiatków. Ale Tobie Asia to chyba nie jest obce 🙂
    Ale się rozpisałam, ups.
    Ściskam Was.

    Polubienie

    • Sylwia i to jest właśnie super jak widzimy ze nasze dzieci umieją sobie pewnych rzeczy odmówić ale myślę też ze lepiej od czasu do czasu coś niż w ogóle zakaz i potem dzieci w szkole i u kolegów wciągają słodycze tonami.
      A twoją Jadzie podziwiam moje dzieci aż tak rozsądne nie są 🙂 buziaki dla Was

      Polubienie

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

