Zamek..i co robimy w ferie

W samym centrum Poznania miejsce, które wszyscy z Poznania i nie tylko znają.

Jakiś czas temu odnowiony zamek.

Różni się od typowych zamków, nie ma murów obronnych, fosy, nie ma wielkiej historii i królów którzy by w nim mieszkali.

Najmłodszy zamek w Europie, zbudowany 105 lat temu dla cesarza Wilhelma II.

Jak na tamte czasy niezwykle nowoczesny- było centralne ogrzewanie, winda, oświetlenie na prąd a cesarz jeździł samochodem.

Za sprawą przewodniczki, która oprowadza dzieci po zamku również ja dowiedziałam się wielu interesujących rzeczy.

Teraz CK Zamek to miejsce związane z Kulturą- teatr animacji, różne koncerty, wystawy, tętni życiem.

Z dawnego wystroju niewiele zostało.

Ale pomimo to można w słowa ująć, zabarwić i małym dzieciom przedstawić w fascynujący sposób jego historię i pobudzić ich wyobraźnie tak żeby przeniosły się w dawne czasy.

Z poduszkami w rękach i wypiekami na twarzy dzieci słuchały kiedy powstał zamek i co się w nim mieściło.

Został oddany w 1910 roku do użytku. Cesarz tak naprawdę był w nim 3 razy.

Była kaplica, sala tronowa, kominkowa, sala pod zegarem, ..Jaki prezent cesarzowa Wiktoria Augusta dała cesarzowi na święta, co jest na podłodze, suficie, ścianach. Jak wygląda stara część zamku i nowa.

Ile jest wejść, schodów, pięter, dzieci mogły wejść nawet do kominka, szafy, zajrzeć do starych skrzyni, szukać smoków i innych baśniowych stworzeń ukrytych w malowidłach, rzeźbach.

W czasie II wojny w zamku urzędowali naziści. Jedna sala była przebudowywana dla Adolfa Hitlera z myślą że będzie tam urzędował po wygranej wojnie.

teraz zamek ma niższą wieżę niż kiedyś..z jednej strony mowa była że ją rozebrano po zniszczeniach wojennych, z drugiej strony nie chciano żeby miejscem najwyższym w Poznaniu był poniemiecki zamek cesarski.

1,5 godziny zwiedzania upłynęła bardzo szybko.

A za całą frajdę trzeba zapłacić tylko 5 zł.

Więcej informacji można znaleźć tutaj – KLIK

Nowa część zamku

wnetrza_zamek_poznan_4_page

Zamek

A kiedyś zamek wyglądał tak.

miniaturki_kadr

Poniżej pocztówki upamiętniające otwarcie zamku i wizytę cesarza.

U nas pierwszy tydzień w ferii w toku.

Dzieci doszły do siebie po chorobie. Z chłopcem spędzamy wspólnie czas i szukamy fajnych miejsc i atrakcji gdzie można jechać, co można robić

Dziewczynka czasami jeździ z nami , czasami w przedszkolu bo też stęskniła się za panią, koleżankami, kolegami

Dziś zrobiliśmy sobie wycieczkę tramwajem, autobusem do kina gdzie również jeździłam jako dziecko- kino Rialto.

Samochód zostawiliśmy niedaleko pętli tramwajowej i w drogę.

20150219_124744 do postu_small

20150219_100847 do postu_small

Wycieczka zaczęła się średnio bo wraz z nami do tramwaju wsiadł osobliwy człowiek, przez którego pół tramwaju zrobiła się pusta i Tosia zatykając nos mówiła zdziwiona „Mama co tak śmierdzi?”

Ale na szczęście niedługo to trwało ufff, potem przesiadka na autobus.

Bilety na tramwaj kupione specjalną aplikacją w telefonie. Wspaniała jest ta technologia:-)

I dotarliśmy. Kino z klimatem, duszą jak za dawnych lat. Kino bez popcornu.

My przed bajką najedliśmy się ciasteczek „brzydkich” kupionych na straganie na rynku jeżyckim. Pyszne orzechowe mniam!

W kinie w środku bardziej jak w teatrze niż typowym molochu z mnóstwem sal kinowych.

Ale bilety można kupić przez Internet wydrukować i jechać na seans 🙂

My byliśmy na baranku Shaun, uśmialiśmy się i chłopiec stwierdził, że bajka przebiła nawet jego ulubione Pingwiny na których ostatnio byliśmy.

Dla zgłodniałych na przeciwko kina bar mleczny lub obok w kamienicy zabytkowej wyremontowanej Restauracja Kawiarnia strefa dziecka

JB-960x576

Jutro w planach łyżwy na lodowisku koło nowego stadionu.

A w przyszłym tygodniu chłopiec będzie na półkoloniach. Miejsce Twój Robot.

W planie programowanie robotów, zabawy, konkursy, wyścigi RoboMonster Truck, zagadki naukowe, szpiegowskie zagadki.

Kuba już się nie może doczekać i cały czas pyta kiedy będzie poniedziałek 🙂

My wybraliśmy opcję 3 dniową, jeśli chłopcu bardzo się spodoba może ją jeszcze przedłużymy.

Póki co jakoś nie wyobrażam sobie żeby dzieci miały jechać na obóz, kolonie poza dom.

Wiem, że wiele dzieci w ich wieku już jeździ, zwłaszcza 7-8 latków. Ale ja póki co wolę wersję taką, że nie mam dziecka tylko w ciągu dnia na parę godzin, a wieczorem mogę wyściskać, wycałować i dać buziaka na dobranoc.

Pozdrawiamy Was , ściskamy i za odwiedziny dziękujemy ❤

2 thoughts on “Zamek..i co robimy w ferie

1. Zwiedzanie zamku super pomysł. Moi jeszcze troszkę za mali i dużo za ruchliwi ale może za rok się uda. Plany na ferie macie super, dzieci na pewno zadowolone. Moi niestety nie mają ferii i chodzą do przedszkola bo ja nie mogę w lutym brać urlopu – nawał w pracy 😦 Ale odbijemy sobie to wiosną 🙂 Pozdrawiam

Lubię to

• Jak moje dzieci chodziły do rpzedszkola termin ferie też raczej był dla nas abstrakcją. teraz ponieważ Kuba szkoła i mamy wolne to wymyślamy coś żeby się umrzeć z nudów 🙂
      Na pewno sobie Aniu odbijecie! My jeszcze w marcu na narty jedziemy jak tłumy będą mniejsze i ceny niższe . Pozdrawiam ciepło!

Tutaj możesz dodać komentarz :-)