ZOO, ciasto lawendowe i co mama szyje ostatnio :-)


Trzy mamy, piątka dzieci, dwa samochody, jeden dzień , 4 godziny..

Tygrys,  trzy słonie, 4 a może 5 żyraf, dwa strusie, niedźwiedź, foki, koniki, kózki, surykatka, flamingi, zebra, zwierzęta nocne, dzienne, duże, małe.

Piękny dzień, słoneczna pogoda, kolejka Maltanka i wspaniała wycieczka.

Dzieci z wypiekami na twarzy oglądające zwierzęta, w programie obowiązkowo lody i inne łakocie jak już dzień przyjemności dla dzieci to na całego

Pod koniec sierpnia wybierzemy się znowu.

Zdjęcia pstrykane telefonem..bo aparatu mamie się nosić nie chciało.

do postu Zoo17

do postu Zoo

do postu Zoo2

do postu Zoo3

do postu Zoo5

do postu Zoo6

do postu Zoo7

do postu Zoo8

do postu Zoo4

do postu Zoo9

do postu Zoo9c

do postu Zoo9b

do postu Zoo9d

do postu Zoo9e

do postu Zoo9f_small

do postu Zoo10

do postu Zoo11

do postu Zoo13

do postu Zoo12

do postu Zoo14

do postu Zoo15

do postu Zoo16

do postu Zoog_small

 

A dla tych którzy nie byli w Poznaniu byliśmy w Nowym ZOO, po którym można jeździć kolejkami, bo teren to olbrzymi. Dojechać można albo samochodem na parking, albo kolejką Maltanką z okolic ronda Śródki. Dla dzieci na pewno większą frajdą jest ciuchcia. 🙂

Na zdjęciach głównie Tosia bo Kubie wypadła jedynka i nie chciał zdjęć:-) Ale na szczęście przyszła wróżka zębuszka  w nocy przyniosła mu kalejdoskop z Bolkiem i Lolkiem i poprawił mu się dzięki temu humor .


 

A teraz jeszcze obiecany jakiś czas temu przepis na ciasto lawendowe z owocami lata i kruszonką.

Ciasto:

2 szklanki mąki orkiszowej, łyżeczka proszku do pieczenia (lub sody ja dałam sodę bo nie miałam akurat proszku), 100-110 g masła, 1/3 szklanki cukru, 2 łyżki miodu, 2 jajka, 1 łyżeczka kwiatów lawendy świeżych pokrojonych drobno.

Masło zmiksować z cukrem, dodać pozostałe składniki, Zagnieść dobrze i wyłożyć na blachę wysmarowaną masłem.

Nadzienie:

owoce lata: jagody, borówki, maliny, morele. Ja dałam ok 150 g borówek , kilka malin, 3 nektarynki. Pokroić i wymieszać z 1 łyżką mąki ziemniaczanej i 2 łyżkami brązowego cukru

Wyłożyć masę na ciasto na blachę

Kruszonka: 4 łyżki mąki, 1 1/2 łyżki masła, 1 łyżka cukru, 3 łyżki płatków migdałowych.

Zagnieść dobrze i wyłożyć na owoce. Piec ok 35 min 180stopni,lub z termoobiegiem 160-170 stopni.

Można podawać z gęstym jogurtem greckim , albo bitą śmietaną

ciasto

ciasto2

ciasto4

ciasto3

ciasto5

ciasto7

ciasto lawendowe

 

A na koniec jeszcze parę rzeczy które ostatnio szyję. Już tylko do końca dzisiejszego dnia na wszystkie zamówienia 20% rabatu.

A ja szyję ostatnio literki, piórniki, teczki na kredki itp..

piórnik

piórnik3

piórnik2

piórnik4

piórnik5

piórnik8

piórnik7

teczka

teczka2

teczka3

sasza

sasza2

sasza3

zuzia

zuzia2

 

Niektórzy z Was na wakacjach, inni w domu, inni w pracy …

Ja na razie ciągle L4 mam, dzieci trochę w przedszkolu, trochę w domu. Marzy mi się wyjazd na parę dni. Na najbliższy weekend straszą załamaniem pogody, ale tak pomyślałam że może gdzieś polecieć Hiszpania..na przykład

Wiecie gdzie można znaleźć fajne oferty lotów last minute, tanie?

A Wam życzę wspaniałego tygodnia, dużo uśmiechu, cudownych chwil

Jak pisała Beata Pawlikowska:

Każdy człowiek sam decyduje o tym jak będzie wyglądało jego życie. Czy chcesz być narzekającym dorosłym, który ma zawsze za mało czasu, za mało pieniędzy i za mało zdrowia? Nie musisz. Możesz być mądrym, dobrym i silnym człowiekiem, który spełnia swoje marzenia, ma czas na wszystko, co jest ważne i kocha swoje życie. I tego ci życzę!

I oczywiście za każdy komentarz, odwiedziny dziękuję ❤

 

11 thoughts on “ZOO, ciasto lawendowe i co mama szyje ostatnio :-)

  1. wybieramy się do poznańskiego zoo już dość długo ale upały nas odstraszały ale przyjdzie pora 🙂
    a przy okazji musimy zaliczyć pewne miejsce 😉
    PS domyślam się,że w dzień wycieczki czułaś się dobrze no i mam nadzieje,że takich dni będzie więcej :*

    Lubię to

    • No jak tylko będziesz w Zoo mam nadzieję że wreszcie uda nam się spotkać :-)) w dniu wycieczki tak było dobrze, tylko nie jechałam samochodem tylko koleżanka nas zabrała no i po Zoo głównie jeżdziliśmy ciuchcią bo nie miałam siły tyle chodzić. Ściskam!!

      Lubię to

  2. Z lezka w oku ogladalam zdjecia z poznanskiego zoo 😉 ah wspomnienia! Super zdjecia nawet z telefonu! ciasto zapachnialo lawenda u mnie 😉 pychota! Robie prawie takie same…zawsze wychodzi i ten zapach! Szyjesz cuda,,,Pozdrawiam i DUZO zdrowia zycze 😉

    Lubię to

    • No właśnie w tym roku pierwszy raz upiekłam ciasto z lawendą zainspirowana White Plate. A że lawendy u mnie na balkonie dostatek żal było nie piec coś więcej, zwłaszcza że pyszne wychodzi. Dziękuję i Pozdrawiam !!!

      Lubię to

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

