Plastyczne zajęcia z dziećmi


Maj upływał nam pod hasłem zajęcia plastyczne…W zasadzie każdy miesiąc tak nam upływa bo moje dzieci uwielbiają zajęcia plastyczne, różnego rodzaju malowanie, rysowanie, tworzenie, klejenie…Ja też od kiedy pamiętam jak byłam mała plastykę lubiłam. Jako 8 latka zajęłam 2 miejsce w Konkursie plastycznym „Góry w oczach dziecka”, mnóstwo rysowałam, malowałam, prace moja babcia zbierała, ale po latach gdzieś zaginęły..

Więc teraz też z moimi dziećmi z wielką przyjemnością robię różne zajęcia plastyczne, twórcze..

Już jakiś czas temu kupiłam książkę Zróbmy sobie arcydziełko. Można ją kupić na przykład tutaj 

I jak do tej pory nie korzystaliśmy z niej wiele, okazało się że ma mnóstwo wspaniałych i ciekawych zadań. Od poznawania jak łączyć kolory, palety barw, poprzez różnego rodzaju zadania twórcze: stworzenie projektu własnego domu, kartki pocztowej, narysowania kosmitów i ich statku kosmicznego, zrobienie eksperymentu z kółkiem i kolorami… Wybieraliśmy zadania które mogłaby zrobić Tosia i Kuba. Zadania raczej robili oddzielnie bo po pierwsze mamy jedną taką książkę, po drugie jednak Tosia wolała inne zadania jak Kuba.

 

Oto książka:

IMG_2530_small

 

Kredek u nas pod dostatkiem 🙂IMG_2533_small

Tosia bada co będzie z połączenia kolorów czerwonego z niebieskiem i żółtym.

IMG_2536_small

Koło barw 🙂

IMG_2535_small

Robiliśmy pocztówkę dla babci, która wtedy była w szpitalu więc życzyliśmy jej powrotu do zdrowia, życzenia dzieci podyktowały ja spisałam, Kuba narysowała wierzchnią stronę, Kuba znaczek i kartkę dostarczyliśmy babci.

IMG_2537_small

IMG_2538_small_do postu

IMG_2547_small_ do postu

 

IMG_2545_small_do postu

 

IMG_2552_small_do postu

Kuba tworzył projekt domu . Fantazja poszła daleko dom miał wyrzutnie rakietowe, angry birdsy w nim mieszkały, ale był jego własny 🙂

IMG_2543_small

 

 

Kuba robił eksperyment kolorystyczny, z kółkiem, z braku cyrkla kółko odrysowaliśmy od kubka:-)

do postu_dziecko na warsztat_MAJ_kolaż

IMG_2548_small

IMG_2554-_small

IMG_2558_small_do postu

i było wow!!! Mama nie widać kolorów tylko wszystko zlewa się w jedną całość, ale super !! 🙂

 

Tosia wypełniała kropeczki, a potem Kuba jej tłumaczył że tą są literki! 🙂

IMG_2553_small

Zrobiliśmy własne MEMORY 🙂 tym razem proste, w planach lepsze takie na sztywnych kartach wypasione 🙂

IMG_2563_small_do postu

I zrobiliśmy własne arcydzieło. Korzystając z ziół, suszonych kwiatów, sznurka i kleju. Ja narysowałam kwiaty w wazonie, a dzieci wyklejały 🙂 Wyszło pięknie ❤

 

do postu_dziecko na warsztat_MAJ2

 

IMG_2569_small

 

IMG_2568_small

IMG_2573_small

IMG_2571_small

IMG_2570_small

IMG_2578_small

IMG_2577_small

IMG_2574_small

 

IMG_2579_small_do postu

IMG_2546_small

 

A jak u Was zajęcia plastyczne z dziećmi?

U nas jeszcze wiele więcej miało się dziać. W ramach działań plastycznych dzieci pomagały mi balkon odnawiać o czym pisałam w poście niedawno. A tak na więcej nie było czasu bo praca, w biegu. Ale i tak podobają mi się efekty tego co robiliśmy. 🙂

A poniżej laurki od moich dzieci na moje urodziny 🙂

Zawisły oczywiście na honorowym miejscu

IMG_2636

 

Zobaczcie jeszcze co się działo u innych mam na warsztatach na pewno było twórczo, kreatywnie.
plakat dziecko na warsztat

 A to plakat na nadchodzące spotkanie 14 czerwca :-))

DnW-plakat3

 

20 thoughts on “Plastyczne zajęcia z dziećmi

    • Książka super bo ma dużo zadań też dla starszych dzieci potem uczących rysowania, cieni, perspektywy, I jest gruba ! Dziękujemy, wyklejanka dziś ma na ścianie zawisnąć bo ramkę kupiłam 🙂

      Polubienie

    • :-)) to tak warsztaty mnie dodatkowo mobilizują do wyszukiwania fajnych zajęć dla dzieci. Ale dzięki temu moje dzieci polubiły różne takie prace i czasami po powrocie do domu same mówią „mama robimy jakieś zadania” .

      Polubienie

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

