A może tak coś stworzyć samemu…


Od dwóch dni Kuba mnie męczył żebyśmy zrobili statek z kartonu. Karton został nam po pakowaniu pewnej paczki, Kuba go poskładał i codziennie pytał zrobimy statek? zrobimy? Ale matka inne zajęcia miała, a to pranie, a to prasowanie, sprzątanie, gotowanie czy spanie na kanapie …

No,  ale dziś mama obiecała więc od rana ambitnie do zadania podeszła i pinterest zaczęła wertować żeby znaleźć inspirację do zrobienia statku, który wiadomo było że miał być wyjątkowy, piękny i spełniać nasze wymagania: miał mieć ławeczki, żagle, ster, miał pomieścić małe pluszaki i miał być z kartonu.

No i znalazłam model u MollyMoo.

Wycięliśmy z kartonu kadłub, skleiliśmy go wpierw taśmą malarską, częściowo klejem na gorąco, pomalowaliśmy farbą akrylową na biało, Kuba domalował zielone paski, okienka wycięte, zrobione z kartonu, maszt z patyka, doklejone maszty do żagli z patyków do szaszłyków, żagle z materiału i filcu zamocowane na sznurki, chorągiewki, jeden żagiel na sznurku przymocowany  do guzika, ster zrobiony z kartonu i wykałaczek i gotowe , kapitan myszka i jego kompan mogą podróżować, dołączył do nich też miś mały i sobie dziś u nas po stole podróżowali, czasami do domku szli odpocząć i zabawa była super. Podczas robienia statku przydał mi się nożyk zakupiony do precyzyjnego wycinania, którym kiedyś passe partout robiłam i takie tam oraz specjalna podkładka na stół do cięcia.

Co prawda podczas robienia statku cierpliwości nie miałam i się czasami wkurzałam..bo to jednak pracochłonne było trochę no i współpraca z moim dzieckiem czasami ufff. No ale udało się statek powstał:-) I nam się bardzo podoba, a Wam?

W ramach twórczych działań upiekłam też mufinki z malinami i borówkami i kruszonką  i zrobiła sałatkę ze świeżą figą, sałatą, pomidorami, mozarellą, mniam! pyszne.

Przepisy będą pod zdjęciami 🙂

łódka _mufiny_23.088

łódka _mufiny_23.089

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

łódka _mufiny_23.0810

łódka _mufiny_23.0813

łódka _mufiny_23.0812

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

łódka _mufiny_23.0815

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

łódka _mufiny_23.081

łódka _mufiny_23.083

łódka _mufiny_23.082

łódka _mufiny_23.0814

łódka _mufiny_23.086

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

łódka _mufiny_23.084

Sałatka powstała bo w sklepie rano zobaczyłam świeże figi i stwierdziłam, że jeszcze nigdy nie robiłam nic z nich i kupiłam i potem wymyśliłam sałatkę. Sałata masłowa, ser mozarella, pomidory, figi, bazylia świeża i sos winegret.

A mufinki robiłam wg przepisu Małej Cukierenki.  Dodałam tylko dodatkowo borówki i wyszły pysznie, Tylko papilotki papierowe zakupione w Warszawie mnie zawiodły bo były za miękkie i ciasto się w nich rozlało i mufinki powstały płaskie dość.  W silikonowych foremkach fajnie wyrosły. Ale najważniejszą pochwałą dla mnie było zjedzenie mufinek przez moje dzieci, które do wybrednego gatunku należą i wiele rzeczy nie chcą jeść- Nie bo nie, A dziś obydwoje mufinki z apetytem zjedli 🙂

No i taki mieliśmy dzień dziś..dla każdego coś dobrego:-)

A co do Konkursu sierpniowego trwającego na blogu, dziękuję Wszystkim za zgłoszenia, ale jedna uwaga, czytajcie uważnie kryteria udziału w Konkursie i spełniajcie je. Bo część zgłoszeń niestety nie spełnia ich…Wszystkie wymagania opisane na fb i na blogu.

Buziaki dla Was i dziękuję za Wam za komentarze, odwiedziny:-)

46 thoughts on “A może tak coś stworzyć samemu…

  1. Pingback: Papier, tektura nasze inspiracje i pomysły _dziecko na warsztat | myhomeandheart

    • pomimo że już minęło parę lat ciągle go mamy więc był porządnie zrobiony 🙂 ten link to już wyższa szkoła jazdy ale też piękny statek . dziękuję za komentarz. Pozdrawiam ciepło!

      Polubienie

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

