Moje różne pasje…


Mam takie swoje zajęcia, które uwielbiam, które pozwalają mi odstresować się, które lubię robić w wolnym czasie…

Pewnie śledząc ten blog już wiecie, że to między innymi szycie i pieczenie 🙂

Ostatnio zrobiłam tartę cytrynowo-malinową inspirując się trzema różnymi przepisami znalezionymi w necie, zrobiłam własnego mixa biorąc pod uwagę to co mam w domu.

I powstała, pyszna kwaskowa, wyłożona malinami tarta…mniam! Polecam

tarta cytrynowa_lala itp_8.073

tarta cytrynowa_lala itp_8.074

tarta cytrynowa_lala itp_8.077

tarta cytrynowa_lala itp_8.0714

Ciasto: 200 g mąki pszennej (ok 1 i 3/4 szklanki) , 100 masła (pół kostki), 75 g cukru pudru (1/2 szklanki), 1 jajko. Masło pokroić z masłem i mąką, do kruszonki dodać jajko zagnieść, ewentualnie dodać jedną łyżkę zimnej wody zagnieść i na godzinę włożyć do lodówki.

Formę do tarty wyłożyć ciastem, piec 15 min w temp 200 stopni (przed włożeniem do piekarnika nakłuć widelcem i wysypać np fasolą)

Na podpieczone ciasto wyłożyć masę cytrynową

Masa cytrynowa – 250 g sera mascarpone wymieszać z 90 cukru pudru, 2 żółtkami, sokiem z 1 cytryny i skórką obtartą z 1 cytryny (sparzonej wcześniej wrzątkiem), ubić śmietanę 30 proc. (200 ml), wymieszać delikatnie z masą, wyłożyć na ciasto i piec ok 40 minut w temperaturze 175 stopni.

Na upieczone ciasto, wystudzone ułożyć maliny. Najlepiej przed podaniem wychłodzić w lodówce. PYSZNE!

Ostatnio trochę też poszyłam, między innymi znalazłam u mnie na osiedlu w sklepie papierniczym filcową lalę do szycia samodzielnego, lala Marysia powstała wczoraj i Tosia ma teraz nową lalkę z którą chodzi do przedszkola (dziś nawet śpi).

Były jeszcze inne i jeśli chcecie coś sami zrobić dla swoich dziewczynek małych to polecam! Kasia z Krainy deszczowców pisała mi że taką samą szyła dla swoich córeczek:-) Szok że w Anglii też takie mają.

Dziś uszyłam też 2 rozgwiazdy i muszlę które zamieszkały na półce w jednej łazience:-)

tarta cytrynowa_lala itp_8.072

2013-07-09

tarta cytrynowa_lala itp_8.0713

tarta cytrynowa_lala itp_8.0712

tarta cytrynowa_lala itp_8.079

tarta cytrynowa_lala itp_8.0716

tarta cytrynowa_lala itp_8.0715

W planach mam szycie obrusu nowego i zasłonki, i dla Tosi spódniczki, i dla mnie też..ale dzień ciągle za krótki…

A poniżej trochę zdjęć moich szkrabów małych itp:-))

tarta cytrynowa_lala itp_8.0717-001

tarta cytrynowa_lala itp_8.0710

tarta cytrynowa_lala itp_8.0711

tarta cytrynowa_lala itp_8.075

Dziękuję Wam za każdy komentarz i odwiedziny:-))

Wspaniałego lata! Ściskam!!! Buziaki

27 thoughts on “Moje różne pasje…

  1. I ja lubię poszukać w internecie przepisu, ale i tak zmodyfikować go do własnych potrzeb 🙂 Rozgwiazdy cudne. Ja też ostatnio zaprzyjaźniam się z maszyną, i sprawia mi to dużą frajdę 🙂
    Fajne te Twoje maluszki 🙂 pozdrawiam 😉

    Lubię to

    • Skuś się skuś, można też robić w wersji bez sera tylko jajka itp. albo w wersji z serem i kremówką bez pieczenia, różne warianty widziałam w necie. Tosia fakt potrafi być rozbrajająca i chyba sama o tym wie bo jak czasami pozuje do zdjęć to nie mogę z niej:-)

      Lubię to

  2. Też kiedyś oglądałam te lalki, bo nawet Zosia tam jest w serii 🙂
    Tarta wygląda smakowicie 🙂 Muszę wypróbować przepis.
    My wczoraj tworzyłyśmy opaski z flicowymi kwiatuszkami – jeszcze mam zamówienie na dziś od koleżanki Franka 😉

    Lubię to

  3. Dziękuję Asiu za przepis, muszę koniecznie spróbować, bo uwielbiam cytrynowe ciasta, mimo, że sama jeszcze nie robiłam.. Marysię mamy i też kochamy a te gwiazdki… piękne!!!
    Ściskam!

    Lubię to

  4. Obudzilam sie dzieki tarcie, Marysi i muszli i rozgwiazdom 😛 bo chlop ramadan czyni, a ja zdechla 🙂
    Ja kcem taka lale, nawet chec na szycie mnie wziela 🙂 Dzieciaki- slodziaki, ale to jak zawsze;Buzka!

    Lubię to

    • Ramadan to dla mnie czarna magia co wtedy Twój mąż robi? post czy modli się? Lalę poszukaj może gdzieś u Ciebie też będzie w sklepie papierniczym, z zabawkami itp. Oj dzieciaki na zdjęciach słodziaki, ale czasami wychodzę z siebie i staję obok jak obydwoje focha na zmianę mają, ale tak to już jest z tymi dziećmi. Uściski!!

      Lubię to

      • Poszukam, moze gdzies dorwe, albo mame w polsce zatrudnie do poszukiwan 🙂
        A z dziecmi to znam ten bol, moja wczoraj wieczorem przeszla sama siebie, dawno nie miala takiej histerii :/
        W ramadanie przez 30 dni nie je i nie pije sie w ciagu dnia ( u de od 4 rano do prawie 21.30 )jest to tez czas wzomozonej modlitwy i ogolnie wyrzeczen!

        Lubię to

  5. a ja zupełnie nie lubię gotowania, pieczenia i ogólnie stania w kuchni… owszem lubię jak coś już upiekę, ale najchętniej to chciałabym aby to się stało ‚ot tak’ – bez mojej większej ingerencji 🙂
    dlatego podziwiam wszystkich z talentami kulinarnymi 🙂

    Buziaki :*

    Lubię to

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

