Co nam wypada a co nie (dziś post praktycznie bez zdjęć..)


Co nam wypada a co nie..

Są osoby, które uwielbiają innym mówić co wypada a co nie

Od kiedy jesteśmy mali jesteśmy pouczani, że to wolno, tego nie

Że przy stole trzeba prosto siedzieć

Że nie siorbać, nie mlaskać, nie hałasować

Mówić proszę , dziękuję, dzień dobry

Lista z dnia na dzień robi się coraz dłuższa..

Część porad i wskazówek jest jak najbardziej potrzebna

Każda mama wie, że bez zasad i zakazów dzieci by nam weszły na głowę

Co i tak czasem robią..

Ale mamy nadzieję, że chociaż w jakimś stopniu dzięki nam uczą się pewnych rzeczy i stają się lepsze

Czasami rodzi się w nas złość i bunt bo chcemy coś robić po swojemu, nie tylko jak jesteśmy dziećmi, w dorosłym życiu również

I co z tego, że nie wypada skoro nam to przynosi radość…to nasza pasja, nasze marzenie

I jeszcze kwestia komu nie wypada? i kto mówi że nie wypada?

Jeśli nikomu nie szkodzimy, nie uprzykrzamy życia, nie czynimy zła to dlaczego nie..

Jakim prawem niektórzy mają nam mówić, że coś wypada a coś nie?

A może to właśnie im nie wypada prawić nam kazań i morałów?

Ten mój dzisiejszy post i to parę zdań powstało powstał ponieważ pewna osoba powiedziała mi , że pisanie takiego bloga nie wypada osobie, która ma poważną pracę naukową, zawodową..

A ja  myślę że bloga może prowadzić każdy kto ma na to ochotę, kto chce przekazać coś innym, kto ma swoje pasje i lubi tworzyć, lubi pisać, robić zdjęcia i jeśli dzięki temu jest szczęśliwszy dlaczego ktoś ma mieć prawo podcinać skrzydła?

Ale myślę, że żeby to zrozumieć trzeba też mieć trochę inną wrażliwość, dostrzegać piękno w drobnych rzeczach i chyba też być trochę szalonym…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

28 thoughts on “Co nam wypada a co nie (dziś post praktycznie bez zdjęć..)

  1. Uczyć kogoś zasad, a wymądrzać się to dwie różne strony…niestety niektórzy nie umieją cieszyć się życiem, nie maja pomysłu na siebie i chyba satysfakcje im daje czepianie się innych…
    jeśli nie robimy krzywdy innym, a wręcz przeciwnie, mamy swoją pasję i do tego zarażamy innych do działania i szukania w sobie pozytywnych rzeczy….róbmy swoje …pozdrawiam:)

    Lubię to

  2. Założę się, że ta osoba jest z pokolenia naszych mam. Bo właśnie to pokolenie uwielbia mówić co wypada, a co nie…..
    Zgadzam się w zupełności, że zasady są potrzebne, niezbędne wręcz, że nie da się bez nich funkcjonować! Ale takie pisanie i dzielenie się swoją radością….ja osobiście nie widzę nic zdrożnego 😉 (Bo i mnie, pani dyrektor, na wysokim stanowisku, to samo mógłby ktoś zarzucić….) Pisz spokojnie nam na uciechę 😉

    Lubię to

    • A wiesz Kasia że nie, to osoba praktycznie w moim wieku może nawet młodsza trochę…Ale widocznie całkiem inaczej postrzega świat i to co jednym nie przeszkadza a nawet umila życie, jej akurat się nie podoba… Dziękuję Ci za ciepłe słowa 🙂

      Lubię to

      • W takim razie, Asiu, to tylko i wyłącznie zazdrość kierowała ta osobą…. Bo Ty, pracując, mając dwójkę dzieci, dom, męża, jeszcze masz czas, ochotę i pomysły na szycie!
        Mam nadzieję, że nie przejmujesz się takimi opiniami? Choćbyś nie wiem co robiła, ludziom ust nie zamkniesz. Jak byś nie pisała, to i tak by komuś nie pasowało, że nie masz pasji….. Głowa do góry! 😉

        Lubię to

  3. przede wszystkim należy żyć tak, aby innym nie przeszkadzać…Pani zaś czyni wiele dobrego-pomaga innym dostrzec piękno…zaś osoba, która do Pani takie słowa wypowiedziała to zapewne zjadła coś ciężkostrawnego i jej zaszkodziło a jak jeszcze nie wie co wypada czynić a czego nie, to ja jej powiem:wypada nieraz usta zamknąć a nieraz je otworzyć, ale to zależy od sytuacji i trzeba mieć w niej rozeznanie.
    Pozdrawiam Pania serdecznie!

    Lubię to

  4. Ta osoba, która Ci to powiedziala na pewno Ci zazdrosci :))) Ze potrafisz miec swoje pasje i je realizowac, a nie tylko siedzieć nad liczbami,wzorami itd… ;)Ze masz swoje zycie poza praca i jest to cos tak odbiennego w stosunku do zainteresowan zawodowych. Dla mnie SUPER, to między innymi czyni Ciebie interesujacą osobą 😉

    Lubię to

  5. Oj kochana ludzi zyczliwych inaczej jest sporo:( przykro mi ze ktos ocenia to co robisz w taki sposób.
    Niemniej powiem Tobie o złotej zasadzie mojej zyciowej. Słucham tylko tych którzy są mi bliscy.
    Tych którzy wiem ze mnie kochają i z ich zdaniem musze się liczyć.

    Mało komentuję Asiu bo zagoniona jestem ale musisz wiedziec ze czytam, ogladam zdjęcia i podziwiam ta Twoją kreatywność i pasje.
    Dzieciaki podrosną i zobaczą co ta matka wariatka tworzyła i beda z Ciebie dumne.
    Uściski!

    Lubię to

    • Dziękuję Ci kochana:-) No właśnie muszę nauczyć się wpuszczać jednym uchem i wypuszczać drugim to co mówią osoby, które nie są mi bliskie…Zwłaszcza że tyle osób z mojego otoczenia,przyjaciół mnie wspiera, chwali, motywuje..Ty to doskonale rozumiesz Maja bo jesteś takim dobrym duszkiem trochę zwariowanym, który widzi w ludziach to co dobre i pomaga rozwijać ich pasje. Ściskam Cię i jeszcze raz dziękuję. p.s. wiem wiem że jesteś zabiegana, nie musisz się tłumaczyć 🙂

      Lubię to

  6. Asia jak to nie by ktoś bliski na kogo zdaniu mogłoby Ci zależeć to nie ma co się przejmować…Pomyśl ile rad słyszałaś jak byłaś w ciąży i jak urodził się Kubuś…Taki czas to jest dopiero „raj” dla „doradców” i „tych co wiedzą lepiej” 😉
    Ja podziwiam że znajdujesz na wszystko czas i siły wieczorami…ja jak wieczorem nie nadrabiam tego czego nei zrobiłam w dzień to i tak zwykle padam ze zmęczenia, zasypiam z dzieciakami, albo myszkuję w internecie ewentualnie „podsłuchując” TV…

    Lubię to

    • Masz rację Aneta..tych doradców wkoło zawsze jest o wiele za dużo…
      Ja też czasami padam , cyborgiem nie jestem, np zaraz lecę spać bo 3 dzień z rzędu mam budzik na 5.50 i potem dzień w biegu więc już nie wyrabiam…Tak naprawdę to, że mi się chcę to po 1 sprawa że daje mi to ogromną radość, pod 2 wiele rzeczy w domu robię dzięki temu sama, po 3 jak czytam komentarze to jeszcze bardziej mnie to motywuje do pracy i działania…że się to komuś podoba co mi w głowie siedzi ..

      Lubię to

  7. No muszę powiedzieć, że się uśmiałam i Tobie radzę to samo…!!! Zaglądam tu od niedawna i cieszę się z tego, że mogę w ten sposób poznać chociaż kawałek kolejnej, milej, mądrej, ciekawej osoby!!! i szukam zawzięcie mam blogujących, bo to fantastyczne kobiety! Mają tyle pasji, tyle ciekawości życia i dzielą się tym!!! A cóż Asiu! Mamy same artykuły pisać??? Nie te czasy!!!! Pozdrawiam serdecznie!

    Lubię to

  8. Kochana Asieńko – Leonardo da Vinci był inżynierem i artystą …. ale większość ludzi nie wie czym zajmował się jako inżynier, ale wszyscy znają jego dzieła malarskie 🙂 … i teraz pomyśl jak by mu ktoś powiedział, że ma być tylko inżynierem, bo nie wypada być artystą i malować obrazy, to byśmy dzisiaj byli bez największych dzieł epoki renesansu …
    pozdrawiam Cię cieplutko

    Lubię to

  9. Asiu ja tylko chcę powiedzieć słówko, bo zmęczona jestem i lecę do łózka… Bardzo mi się podoba komentarz Aquity:) I ja się pod nim podpisuje:)
    A słów -wypada i powinno się- nienawidzę!!!
    Głowa do góry i rób to co kochasz !!!

    Lubię to

    • Mi też komentarz Aquity bardzo bardzo się podoba:-)) A słowo „wypada” nie znoszę jak ktoś używa żeby innym prawić kazania i nie wnosi to nic dobrego tylko szkodzi i bezsensu zatruwa komuś myśli. Dziękuję Ci JUlitta ściskam ciepło!

      Lubię to

  10. ….. a jakby Kopernikowi dwojga imion Mikołaj Maria, bo też była kobietą ;), która była kanonikiem, ekonomistą, matematykiem i astronomem, astrologiem, lekarzem, tłumaczem, ktoś w owej epoce renesansu powiedział, że ma zająć się tylko prawem kanonicznym, bo nie wypada być astronomem – a fe – tak w gwiazdy patrzeć … to do dzisiaj byśmy wierzyli, że Ziemia jest płaska i opiera się na skorupie żółwia … a ona jeszcze kanonikiem będąc na dodatek sprośne listy z greki na łacinę tłumaczyła … a fe …. i to dopiero nie wypada …
    A kończąc dysput nad tym, co wypada i nie wypada – to nie wypada mi … sztuczna szczęka i sztuczne oko ;), ale biust od tego mi nieco opadł 😉
    pozdrawia i znika
    Aquita

    Lubię to

  11. Kochana 🙂 W tym robieniu i nie robieniu czegoś, to taką mam zasadę, którą się z Tobą podzielę – NIGDY nie żałuję tego co zrobiłam, żałuję jedynie tego czego NIE zrobiłam. 🙂
    pozdrawiam
    Aquita

    Lubię to

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

