Szyjemy serca i nie tylko…


Uwielbiam serca w  domu –  drewniane, metalowe, porcelanowe, filcowe, wiklinowe dzięki nim dom jest jakiś przytulniejszy. Najlepiej żeby się to przekładało też na serca, które okazujemy sobie, różnie to z tym bywa, ale może gdybyśmy nie mieli tych serc pouwieszanych wszędzie byłoby jeszcze gorzej;-)
 
Dziś pokaże Wam jak można samemu uszyć serca, ja dziś je szyłam ze starego swetra i filcu. Masę filcu jakiś czas temu zakupiłam na allegro, a sweterek wygmerałam z szafy, za mały bezrękawnik co z tego że z solara, ale jak go  nie noszę od pięciu lat to można go wykorzystać inaczej.
Ale już wiem, że zrobię rundkę po secondhandach żeby wyszperać jakieś sweterki pod kątem szycia maskotek, serc itp.
 
tutaj różne serca z mojego domu, wiszą w łazience, w salonie, na lampie...

tutaj różne serca z mojego domu, wiszą w łazience, w salonie, na lampie…

 
Do uszycia serduszek dobrze jest mieć filc (ja akurat wykorzystałam szary bo taki kolor mi się podoba- ten mój ma grubość 4 mm przez to dość ciężko się zszywa dwa kawałki, więc spokojnie można wziąść cieńszy 3 mm).
 
Oprócz tego potrzebne są różne wstążeczki, tasiemki, koronki, guziki, sznureczki dla ozdabiania serducha.
Ja wykorzystałam kilka guzików ze słoika w którym mam jeszcze nagromadzone guziki po mojej babci i inne zbierane przez lata, również sama zrobiłam guziki korzystając z zestawu z Craftoholic shop służącego do samodzielnego obciągania guzików (potrzebujecie tylko fajny materiał którym chcecie mieć guziki obciągnięte, wycinacie według szablonu załączonego z guzikami z materiału kółko, wkładacie do gumowej obudowy materiał na to guzik jego przednią część, zawijacie materiał, wkładacie tylną część guzika i przyciskacie plastikowym zaciskaczem i wyjmujecie gotowy guzik – 3 takie guziki handmade na stole przed słojem z guzikami:-).
 
Do robienia serc wykorzystałam też sznureczki zakupione w Scandi Loft, mam takich sznurków w sumie chyba z 6 różnych, są super zarówno do pakowania prezentów, robienia ozdób w domu. No i tym razem przydały się jako zawieszki do serc:-).
 
 
kolaz_materialy do serduszek
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
 
Szablony serduszek wycinałam z dość grubego papieru według uznania większe, mniejsze, bardziej podłużne jak chcecie…
 
Przypinacie szablon do filcu (lub innego materiału) szpilką lub szpilkami zależy jaki jest duży  i wycinacie 2 serduszka na przód i tył.
Na jednej części która ma być przodem serduszka przyszywacie aplikacje do dekoracji, ja przyszywałam koronkę, tasiemki dekoracyjne, guziki i haftowałam muliną napisy „Love” itp. Przyszywałam wstążkę lub sznurek mające służyć za zawieszkę i łączyłam z drugą tylnią częścią serduszka.
 
Filc ma to do siebie że się nie strzępi więc można złożyć 2 części serduszka lewą stroną do siebie i
zeszyć najlepiej jakimś pasującym do całości kolorową muliną.
 
post szycie serduch i wiosna w domu i brunoszka_28.016
 
 
 
Serduszka wypychałam wypełnieniem zwykłej najtańszej poduchy z Ikei, dobrze je wypełniając (dobrze jest to robić ołówkiem, żeby dotrzeć do końca serducha, narożników). Na końcu zeszyć dziurkę i serduszko gotowe do zawieszenia!!
 
Ja dziś stworzyłam 4 takie filcowe w różnych wariantach ozdabiania i zawiesiłam je na sercu metalowym na ścianie:-)
 
post szycie serduch i wiosna w domu i brunoszka_28.017
 
 
 
A jedno z serc powstało ze sweterka, technika szycia jest podobna tylko serduszko trzeba zeszyć złożone lewymi stronami do siebie i potem wywinąć, bo jednak materiał ze swetra mógłby puścić oczka.
Trochę trudniej się zszywa takie sweterkowe serducho bo nie jest już takie sztywne tylko się ślizga, potrzeba więcej szpilek.
Ja zszywałam je ręcznie muliną (oczywiście wcześniej naszywamy na jednej części serducha dekoracje i przyszywamy zawieszkę). Zostawiamy mały otwór na odwrócenie serduszka i potem wypychamy, delikatnie zaszywamy i jest piękne serce z recyklingu:-)
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
To tyle na razie o sercach i ich szyciu…
A z innych spraw chciałam Wam pokazać jak zawitała do mnie wiosna ostatnio do domu, nakupowałam trochę wiosennych kwiatków i porozstawiałam je po domu, część zasadziłam w miskach, część owinęłam w papier szary i włożyłam w miseczki..i jest cudnie wiosennie w kuchni, łazience, salonie. Uwielbiam kwiaty i już nie mogę doczekać się kiedy będę mogła je sadzić na moim balkonie.
A propos balkonu wczoraj mój mąż posprzątał na balkonie, aż byłam w szoku, wyrzucił zarówno choinkę z tego roku jak i tą z zeszłego, lepiej późno niż wcale :-)))
 
post szycie serduch i wiosna w domu i brunoszka_28.014
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
A jak wam się podobają moje zdjęcia? nauczyłam się dziś robić kolaże:-) pisanie bloga rozwija, nigdy wcześniej tego nie robiłam, poznałam też tajemne funkcje mojego aparatu, które pomogła mi też rozszyfrować znajoma fotografka (jak to przeczyta będzie wiedziała że to o niej mowa 😉
 
Jeszcze jedną rzecz Wam napiszę przyszła dziś do mnie paczuszka z cudowną zawartością.
Jeśli jeszcze nie słyszeliście o niej koniecznie musicie zajrzeć na jej blog (do jej sklepu), mowa o Brunoszce która szyje przecudne rzeczy.
Zobaczcie tutaj 
Ja sobie zamówiłam sukienkę (tunikę) w radosnym kolorze żółtym i komin na szyję miętowo-różowy. Paulina ostatnio stworzyła nową pracownię, ma dużo więcej rzeczy w swoim shopie i na pewno to nie mój ostatni u niej zakup…
Wszystko przyszło przepięknie zapakowane. Aż szkoda było rozpakowywać, sukienkę już dziś ubrałam i właśnie w niej siedzę, miła w dotyku, cieplutka i przede wszystkim inna niż cała masa ciuchów w sklepach sieciowych.
Sami zobaczcie. Nie miał mi kto zrobić zdjęcia więc takie z lustra:-)
 
brunoszkapost szycie serduch i wiosna w domu i brunoszka_28.013
 
A tutaj wersja baletek w żywych kolorach które noszę jako papcie kupione za grosze w Auchan:-)
 
 
 
 
Na koniec jeszcze trochę z kuchni mojej, dziś zrobiłam zupę grzybową, ponieważ mam całe słoje ususzonych grzybów, dzieci jadły obiad w przedszkolu, mąż w pracy na wyjeździe, więc zrobiłam zupę, którą lubię tylko JA:-)
 
A o to przepis:  Ususzone grzyby zamoczone i zagotowane z kawałkiem wędzonki dla smaku, plus marchewka i pietruszka. W innym garnku podsmażona cebulka i mały kawałek chudego boczku, do tego wlewamy wywar z grzybów i wędzonki, pokrojoną marchewkę i grzyby. Całość gotujemy aż zmiekną warzywa. Doprawić solą, pieprzem, śmietaną, pokrojoną pietruszką. Do tego jakiś makaron i pyyycha. Ja już miseczkę zjadłam , jutro przyjaciółka będzie próbować:-)
 
post szycie serduch i wiosna w domu i brunoszka_28.018
 
 
Miłego wieczoru, miłego czytania wpisu i piszcie komentarze co Wam się podoba , co nie..wtedy wiem że tu zaglądacie:-))
 
 
 
 
 
 

6 thoughts on “Szyjemy serca i nie tylko…

  1. Serducha śliczne, fajny pomysł na rozwieszenie ich w domu i nie potrzeba większych umiejętności aby je uszyć ( mówię o sobie 🙂 po mimo że mama krawcowa) maszyna w szafie od jakiegoś czasu się kurzy, ale chyba mnie zmobilizują twoje prace do jej wyciągnięcia, bo są śliczne. Moje hiacynty już kwitną na oknach, przebudzone z zimowego snu, wyjęte z ciemnej piwnicy, po zachłyśnięciu się jeszcze zimowym słońcem zaczęły rosnąć jak szalone… nie ma to jak odrobina wiosny zimą 🙂

    Lubię to

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

