Tosia…


Dziś parę słów o mojej Tosi, Tosieńce, Tosiaku, Antosi..różnie na nią mówimy, najczęściej po prostu Tosia. Niedawno skończyła 2 lata a tak niedawno był pamiętny dzień 10.10.10 kiedy to przyszła na świat. Wspaniałą ma datę urodzin, prawda? tak wyszło jakoś..praktycznie termin miałam zaplanowany na 30 września i powoli już się zaczęłam denerwować że tak to się przeciąga, dlatego piłam hektolitrami herbatę z owoców malin i jakieś inne specyfiki, aż wreszcie stwierdziłam że wypiję trochę olejku rycynowego bo też na jakimś forum że przyśpiesza to poród, no i kilka godzin później wylądowałam na porodówce, na Izbie przyjęć przerażony lekarz stwierdził przecież pani ma 8 cm rozwarcia, wsadzili mnie na wózek i zawieźli na porodówkę, 45 minut później Tosia była już na świecie:-)

Z obawą wracałam do domu, bo obawiałam się jak na widok swojej siostry zareaguje jej brat, który miał wtedy 3 lata. Z pewną nieśmiałością pogłaskał siostrę po główce i z zainteresowaniem się jej przyglądał, ta mała istota to moja siostra, mhmmm. Ale nigdy nie odczułam wyrazów zazdrości, nie bałam się że coś jej zrobi, raczej biegał i pomagał, przynosił pieluchy, butelkę z mlekiem, smoczka…

Oczywiście były chwilę złości i frustracji zwłaszcza jak Tosia zaczęła się przemieszczać i broić i przeszkadzać Kubie w zabawie, rozrzucać misternie zbudowane budowle z klocków, zabierać zabawki, ksiażeczki..również teraz potrafią się przepychać, denerwować na siebie. Nawet teraz są czasami sytuacje gdy Kuba tupie i mówi ze złością „Nigdy już nie wchodź do mojego pokoju! Nie lubię Cię!” ale za chwilę jak mu przejdzie złość szepcze jej do ucha „Chodź Tosia pobawimy się razem..”

Są też takie chwile…które mnie, jako mamę napawają radością a nawet dumą, że mam takie dzieci, kiedy przytulają się, mówią „Kocham” , nie wyjdą z domu jedno bez drugiego, Kubuś pomaga Tosi się ubrać buty a czasami z kolei Tosia z wielkim skupieniem pomaga bratu się zdjąć rajstopy lub zostawia mu ostatniego cukierka, czy pędem lecą  do siebie z ulubioną przytulanką drugiego, gdy przypadkowo znaleźli ją gdzieś w kącie…A jak fajnie było usłyszeć jak Tosia pierwszy raz zamiast „Ba” powiedziała do brata „Kubuś”.

Dzisiejszy wpis miał być o Tosi w roli głównej…więc trochę więcej o niej… Jak na dwulatkę jest bardzo zaradna i „nie da sobie w kaszę dmuchać”, już jak skończyła 5 miesięcy zaczęła chodzić do Klubu malucha..teraz jest w przedszkolu i jak panie mi mówią jest ich ulubienicą:-)

Oczywiście czasami się zastanawiam czy trochę nie przesadzają jak dziewczynka akurat ma gorszy dzień i od rana jest na NIE…nie wstajemy z łóżka, nie ubieramy tej bluzki, rajstopki niieeee bo uwierają w palec u nogi, albo po prostu NIE BO NIE na wszystko co mama powie, ale tak tak wiem bunt 2 latka i te sprawy trzeba być cierpliwym nawet jeśli chce się wyjść z siebie i stanąć obok. Już obczaiłam co zrobić, że lepiej wyjść policzyć do trzech i spokojnie starać się wytłumaczyć pewne rzeczy, albo udać że się nie zauważa jej marudzenia. Ale i tak bezcennym zakończeniem dnia jest wielki buziak na dobranoc i przytulas , czy wielki pęd do mamy z krzykiem „mamuuusia” gdy przyjadę po nią do przedszkola.

Bo ten okres jest chyba najlepszy, gdy dzieci są naprawdę szczere i całym sobą wyrażają zarówno radość jak i złość, ale nie potrafią udawać, kłamać …bo nie mają pojęcia co to oznacza. Bardzo jestem ciekawa jaka będzie za rok, dwa, pięć, dziesięć, jak każda mama mam marzenie żeby zarówno ona jak i jej braciszek byli szczęśliwi i żebym mogła zobaczyć to na własne oczy i mam nadzieję tylko wielką nadzieję że tak będzie…

Tosia w wieku 17 dni..

Tosia w wieku 17 dni..

Tosia _napis

Tosia motylek w Klubie malucha:-)

Tosia motylek w Klubie malucha:-)

Tosia w Klubie Malucha z koleżanką

Tosia w Klubie Malucha z koleżanką

OTosi kolekcja spinek _kollale

z kim można poszaleć jak nie z bratem :-)

z kim można poszaleć jak nie z bratem 🙂

z mamą można nawet na koniu pojeździć :-)

z mamą można nawet na koniu pojeździć 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

fotelik w pokoju Tosi z ulubionymi królikami- jeden z recyklingu od Mukaki friends , drugi z Petit Chien

OLYMPUS DIGITAL CAMERA fotelik w pokoju Tosi z ulubionymi królikami- jeden z recyklingu od Mukaki friends , drugi z Petit Chien

czasami mamy focha..

czasami mamy focha..

tosi koszyk z lalami

zdjęcie : Mimi photography

zdjęcie : Mimi photography

ja z Tosia do posta 24.01mis i królik_Tosi pokojTosi wózek na lale

brat z siostrą:-) zdjęcie : Mimi photography

brat z siostrą:-) zdjęcie : Mimi photography

6 thoughts on “Tosia…

  1. Piękne zdjęcia i świetne dzieciaczki, Podziwiam Cię mamo za twórczość i z przyjemnością oglądam bloga, z gorącymi pozdrowieniami Mama 10 latki Mai i rocznej Oli 🙂

    Lubię to

Tutaj możesz dodać komentarz :-)

